Ezek nagy részben kiszámíthatóak: előbb adódik a bonyodalom, a hiány, a szomorúság, aztán a végén a szerelmet hiányolók megtalálják a szerelmet, a szakmai cél nélkül élők a szellemi kihívást. Mindez helyenként egyszerű, már-már romantikus folytatás füzetekből ismert nyelvezeten. Bár el kell ismerni, hogy a lányos csivitelések, évődések nagyon életszagúak, tökéletesen eltaláltak. Ezzel együtt a regény értéke inkább abban rejlik, hogy gondolkodásra serkent: vajon nekünk halandóknak, akiknek nincs szerencsénk találkozni a mesebeli ősz hajú jóakarónkkal, milyen esélyeink vannak az újrakezdésre. Az írónő a három asszony élettörténetén keresztül vázolja fel, hogy mi emberek, és főképpen nők mennyire lehetetlen és méltatlan kapcsolatokban, szituációkban vagyunk hajlandóak benne maradni, mennyire kemény árat fizetünk a vélt boldogságért, és milyen mértékig ragaszkodunk az áldozat szerepéhez. Segíthet abban is, hogy felismerjük, melyek azok a szerelmek, amelyekből azonnal menekülni kell, és melyek azok a kapcsolatok, ahol érdemes felvenni a kesztyűt és egyszerűen változtatni a már berögzült szerepeken, kapcsolati játszmákon, sémákon.
A külső felvételek jó része az akkor újonnan épült, Lehel utca 39. sz. alatti lakótelepen készült. Források [ szerkesztés] Két emelet boldogság a -n (magyarul) Két emelet boldogság az Internet Movie Database oldalon (angolul)
Ez a szó éppúgy hiányzik a szótáramból, ahogy az irigység, a féltékenység, vagy a bosszú. Így vagyok kódolva. Az joga, hogy liberális legyen – írod. Valóban az. Olyan ideológiát választhatok magamnak, amilyet csak akarok. Jogom van hozzá! Ám ha arra adom a fejemet, hogy tevékeny részt vállaljak egy ország irányításában, attól a pillanattól már súlyos felelősséggel tartozom azért, hogy milyen elvek, milyen ideológiák alapján irányítok, és hozok döntéseket. Innentől kezdve már nem rólam szól a dal. Innentől kezdve az egész országról, a hazám sorsáról szól. S most nézzük akkor a finomhangolást. Hogy ifj. Rajk Lászlónak semmilyen politikai inkorrektségéről nem hallottál, nem kétlem. Mégis elhiheted, mielőtt leírtam a mondatot, hogy – egyikük emlékéből sem fakadhat áldás –alaposan átgondoltam azt. A pártállami időkre fölösleges kitérnem, hiszen a rendszerváltás előtt látszólag mindannyian azonos platformon álltunk: szemben a kommunista diktatúrával! Szamizdatok, Charta 77, a karhatalom által szétvert március 15-ék.
A női fodrászként dolgozó Ferenc mindig féltékeny a szépséges feleségére, Farsangék folyamatosan vitatkoznak, Korbuszéknál is gyakoriak az összezördülések. Még a csendes Sipos családnál is zajlik az élet. Itt a vége a cselekmény részletezésének!
Két emelet boldogság 1960-as magyar film Garas Dezső Albert Ferenc szerepében Rendező Herskó János Műfaj filmvígjáték Forgatókönyvíró Bencsik Imre Herskó János Főszerepben Kaló Flórián Domján Edit Garas Dezső Krencsey Marianne Zene Bágya András Operatőr Forgács Ottó Vágó Kerényi Zoltán Hangmérnök Rónay Gyula Jelmeztervező Katona Piroska Díszlettervező Csengery Ervin Sáfár Emilné Gyártásvezető Bajusz József Gyártás Gyártó Hunnia Filmstúdió Ország Magyarország Nyelv magyar Játékidő 96 perc Képarány 1, 37:1 Forgalmazás Forgalmazó MOKÉP Bemutató 1960. május 20. 1962. július 12. Korhatár III. kategória (NFT/22929/2015) További információk IMDb A Két emelet boldogság 1960 -ban készült fekete-fehér magyar vígjáték, rendezte Herskó János. A cselekmény [ szerkesztés] A film egy újonnan átadott ház lakóinak életét mutatja be. Birkás doktort zavarja, hogy felesége dolgozik, mivel előnyben részesíti a hagyományos családmodellt. A lakás gyakran nincs rendben és még néha a főzést is magának kell megoldania.